Sedarkan Rakyat Dengan Isu Semasa

Rakyat perlu disedarkan dengan isu-isu politik semasa yang banyak berlaku dalam negara kita hari ini. Kesedaran rakyat adalah amat penting, agar rakyat dapat menilai dengan baik serta tepat terhadap isu-isu yang berlaku terutama sekali isu politik semasa.

Isu politik semasa hari ini mesti digarap supaya menjadi medan dakwah yang mengajak seluruh rakyat agar meletakkan sistem pemerintahan dalam negara di landasan yang sebenar.

Oleh itu, program-program penerangan perlu dipertingkatkan dan diperbanyakkan kepada seluruh rakyat dalam negeri Terengganu Darul Iman.

Dengan itu, rakyat negeri Terengganu akan memahami tuntutan dan keperluan semasa.

Satu tahap kesedaran yang tinggi mestilah dibina di kalangan rakyat terhadap isu-isu yang berlaku agar hasrat murni Pakatan Rakyat untuk menggantikan Barisan Nasional berjaya dilaksanakan.

Justeru, Pakatan Rakyat mampu mentadbir negara dengan lebih baik dari kerajaan Barisan Nasional (BN) melalui aktiviti serta program yang dirancang.

Kita mahukan sistem yang akan berjalan selepas daripada pilihan raya (PRU ke-13) nanti adalah satu sistem yang lebih baik, yang dipimpin dan yang didokong oleh Pakatan Rakyat, Insya’Allah.

Dalam konteks itu, Parti Islam Se-Malaysia (PAS) telah merancang pelbagai altiviti dan program untuk kita (PAS) memperkenalkan kepada seluruh rakyat kelak

* Ucapan di Majlis Makan Malam Dana Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Terengganu